Sistemul de management al calitatii – un plus pentru companie sau doar “hartogaraie”?

Publicat la data de 1 Iunie 2019
Sistemul de management al calitatii

Este o dilema pe care probabil o au multe organizatii care exploreaza ideea de a implementa si certifica un sistem de management al calitatii. Un astfel de proces vine la pachet cu eforturi financiare (costurile aferente implementarii si certificarii), timp alocat din partea tuturor angajatilor organizatiei indiferent de nivel, o munca sustinuta, aspecte mai putin placute care vor iesi la iveala si vor necesita corectii…un adevarat tur de forta. Intrebarea este: ce gasim la celalalt capat…sunt beneficii cuantificabile, vedem rezultate palpabile sau vom sfarsi prin a avea inca un certificat pe care il vom pune cu mandrie pe perete in sala de sedinte si o documentatie stufoasa care ne va face activitatea mai grea?

Cel mai utilizat standard la nivel mondial pentru sisteme de management al calitatii este ISO 9001:2015, publicat de Organizatia Internationala de Standardizare (ISO) si tradus in limba romana de ASRO. Cateva elemente definitorii ale acestui standard, concepte cheie si metodologia utilizata sunt prezentate schematic in continuare:
    • ISO 9001 oferă premisa că organizația a abordat cele mai bune practici de management pentru controlul serviciilor prestate, de la primirea comenzii până la recepția clientului şi chiar după vânzare
    • ISO 9001 nu asigură garanția celui mai bun produs / serviciu de pe piață
    • ISO 9001 nu este un standard de produs, un produs/serviciu nu poate fi declarant conform cu acest standard, care este aplicabil organizatiilor din orice domeniu de activitate
    • Îmbunătățire continuă – cel mai important obiectiv raportat la acest standard
    • Orientare către client – identificarea, analiza continuă a cerințelor şi a așteptărilor clienților, pentru obtinerea satisfactiei acestora 
    • Gândirea bazată pe risc – planificarea si implementarea de acțiuni pentru tratarea riscurilor si oportunităților

Dintre avantajele concrete ale unui sistem de management al calitatii enumeram:
    • Furnizarea încrederii către parteneri
    • Posibilitatea participării la licitații publice
    • Integrarea mai rapidă a noilor angajați si motivarea personalului
    • Avantaj competitive in fata concurentilor care nu au un astfel de sistem implementat
    • Demonstrarea conformării cu cerințele legale si cu cele mai bune practici internaționale
    • Controlarea riscurilor / reducerea costurilor

Decizia implementarii unui sistem de management al calitatii este una benefica pentru organizatie daca o serie de conditii sunt indeplinite simultan:
    1. Anagajamentul managementului este ferm si comunicat tuturor angajatilor prin intermediul politicii, obiectivelor si instruirilor periodice
    2. Procesul de implementare este luat in serios, certificatorul este o firma de renume – iar certificarea este obtinuta “pe bune” in urma unui audit riguros care va identifica atat neconformitati, cat si oportunitati de imbunatatire
    3. Procedurile, instructiunile si formularele nu sunt preluate ca atare de la o companie similara, ci sunt concepute si adaptate la specificul organizatiei, astfel incat sa ajute si sa aduca un plus de ordine in operatiuni, nu sa le ingreuneze cu etape sau documente inutile.

Pentru compania noastra, Premium Chauffeur Drive, acest proces a reprezentat un exercitiu excelent care ne-a ajutat sa ne organizam din punct de vedere procedural, sa alocam intr-un mod foarte clar delimitat responsabilitatile, sa instituim anumite instructiuni de lucru utile pentru angajati si cel mai important aspect – sa municim impreuna cu un scop precis si sa ne intarim ca echipa. Tot acest efort s-a finalizat cu succes si am obtinut certificatul de conformitate cu standardul ISO 9001:2015 ca urmare a auditului desfasurat de organismul de certificare.

Suntem insa constienti ca munca nu se termina aici, ci este abia inceputul – conform celor expuse mai sus „imbunatatirea continua” este dezideratul principal al standardului aplicabil, deci ne asumam responsabilitatea sa fim astazi mai buni decat am fost ieri, maine mai buni decat astazi...si tot asa, fara oprire. Pentru ca in aceasta lume in care lucrurile evolueaza cu o viteza ametitoare, daca nu inovezi in permanenta si nu esti cu un pas inaintea concurentei, exista un risc major sa ajungi invechit si sa fii eliminat din piata. Eliminarea vine direct de la clienti, care sunt mai informati ca niciodata, mai constienti de drepturile lor si mai canalizati sa obtina cel mai bun raport calitate-pret pentru bunurile sau serviciile achizitionate.

Deci... sfatul nostru este: focus maxim pe calitate! Un sistem de management este un instrument excelent pentru a monitoriza si imbunatati performantele oricarei organizatii, cu conditia sa fie asumat si tratat cu simt de raspundere.

Co-fondator al Premium Chauffeur Drive

Doresc sa fiu contactat prin

Alte articole interesante

Lucrezi în turism? Creează o experienta completa pentru clienții tăi!

Lucrezi în turism? Creează o experienta completa pentru clienții tăi!
Când vine vorba de servicii de cazare, fie ca discutăm despre hoteluri, pensiuni, apartamente sau orice alt tip de facilitate, principala preocupare a managementului, gazdelor și personalului angajat este sa ofere condiții impecabile oaspeților. De la aspectul general al camerei, rapiditatea cu care se poate rezerva, interacțiunea cu persoanele din front office, serviciile de curățenie, așternuturi, prosoape și multe alte detalii - totul trebuie sa fie perfect!

Parteneriatele strategice – conditie esentiala pentru dezvoltarea sustenabila a unui business

Premium Chauffeur Drive Italian Chamber of Commerce partnership
In mediul de afaceri in care activam – dinamic, volatil si impredictibil – goana dupa clienti este o provocare majora si de multe ori poti pierde din vedere imaginea de ansamblu sau aspectele cu adevarat importante pentru business-ul tau. In acest context se intampla sa alergi dupa foarte multi iepurasi si ii ratezi pe toti, irosind timp/bani/efort care pot fi canalizate catre actiuni cu impact. Din nefericire pentru multi antreprenori, momentul in care realizeaza ca au adoptat o modalitate haotica de a targeta clienti este prea tarziu, au imprumutat sume importante pentru a finanta aceste actiuni urmare a carora nu vad rezultate palpabile, iar business-ul este deja in picaj.

De ce sa alegi un “chauffeur drive service” in dauna alternativelor mai economice?

Confortul tau – responsabilitatea noastra!
De ce sa alegi un “chauffeur drive service” in dauna alternativelor mai economice? Suntem intrebati de multe ori in cadrul discutiilor cu potentiali clienti care sunt avantajele unui “chauffeur drive service”, de ce ar apela o persoana sau companie la serviciile noastre si ar plati o suma mai mare prin comparatie cu tarifele practicate de companiile de taxi, ridesharing, inchiriere auto sau alte alternative de transport.  Ne-am gandit ca un articol in acest sens i-ar lamuri pe cei interesati si am incercat sa schitam o analiza cost-beneficiu pentru o astfel de alegere.